III Mistrzostwa Wieloboju: etap 3 – tor przeszkód SPAP

Historia się nie powtarza

Patronat Samodzielnego Pododdziału Antyterrorystycznego Policji w Gdańsku nie jest tylko symboliczny. Od pierwszych zawodów Wieloboju, z torem przeszkód zapoznawaliśmy się podczas warsztatów z operatorami jednostki. Teraz dzięki tej współpracy poszliśmy krok do przodu podwyższyliśmy  poprzeczkę całych zawodów. III edycja MW zaczyna się od jednego z nieodzownych elementów selekcji do jednostek specjalnych…

 

I MW SGO i niestety nie funkcjonująca już ścianka. Było by nie lada wyzwanie dla zawodników;) (AD 2013)

Z wizyta na torze podczas II MW SGO (AD 2013)

 

Mistrz przez bardzo duże M

Pomysłodawcą naszych zawodów oraz koncepcji realizacji Wieloboju na torze SPAP jest Bogdan Bliźniak. Postać nieprzypadkowa. Wieloletni szkoleniowiec gdańskich antyterrorystów, indywidualny i drużynowy zwycięzca mistrzostw Polski wieloboju antyterrorystów SPAP, od kilku lat trener walki wręcz, taktyki i zajęć wytrzymałościowych SGO Gdańsk. Tor przeszkód zna jak własną kieszeń, ponieważ ustanowił na nim do dzisiaj niepobity rekord. Trudno o lepszy autorytet dla tej części MW SGO.

 

 

Ruszamy na trasę

Przejdźmy do konkretów. Pojedyncze przeszkody wydają się znośne, jednak po spompowaniu na 30 metrowej linie oraz intensywnym podchodzeniu przeszkoda po przeszkodzie bardzo szybko dowiemy się jakie są nasze słabości. Zaczynamy wirtualny bieg po trasie:

PRZESZKODA 1: Po wejściu na około 3 metrową wieżyczkę, rozpoczynamy pokonywanie pierwszej przeszkody – 30 metrowej liny. Technika dowolna, pod warunkiem, że nie dotykacie Matki Ziemii.

PRZESZKODA 2:  Slalom między „parzącymi” pretami. Dotkniesz taki i naliczą Ci karę czasową.

PRZESZKODA 3: Punkt trzeci toru – poręcze. Pamiętajcie, podłoga to lawa.

PRZESZKODA 4: 2,5 metrowa ścianka. Nie można jej obejść, można za to przeskoczyć. Twardogłowi lub magicy mogą próbować przejść przez nią.

PRZESZKODA 5: Hop i bęc

PRZESZKODA 6: Pierwsze czołganie. Kilkanaście metrów w tunelu. Podobno ma być dym;)

PRZESZKODA 7: Elementy infrastruktury miejskiej. W tle puszczane są dźwięki szczekania psów i syreny. Co ukradłeś synu?

 

PRZESZKODA 8: Przeprawa linowa. Około 20 metrów. Nie sugerujemy kąpieli, bo woda nie była nigdy chlorowana, a zapach nie zachęca do schłodzenia.

PRZESZKODA 9: Seria wskakiwania do opon i przeskakiwania murków.

PRZESZKODA 10: Głowa nisko i czołgamy się pod zasiekami

PRZESZKODA 11: Drabinka podwieszana. 8 stopni. Miota nią jak szatan.

PRZESZKODA 12: Blokowe klimaty. Dwa trzepaki?

PRZESZKODA 13: Wymyk lub wejście siłowe.

PRZESZKODA 14: Kolejne ustrojstwa do pokonania górą i dołem

PRZESZKODA 15: Kilku metrowa łańcuchowa pajęczyna.

PRZESZKODA 16: Równoważnia – szybko pokaże kto jest jeszcze trzeźwo myślący i chodzący.

PRZESZKODA 17: 5 metrowy podziemny tunel i ewakuacja

PRZESZKODA 18: Ławeczka rzymska – gdzieś na wysokości 2,5 metra. Szlachetna deska.

PRZESZKODA 19: Kraty do posesji sąsiada. Końcówki są regularne ostrzone.

PRZESZKODA 20: Kolejne kraty – tym razem wyższe, ale bez niespodzianek.

PRZESZKODA 21: Teraz zniżamy się do poziomu gleby.

PRZESZKODA 22: Pomysłodawcy toru udostępnili linę przy następnej przeszkodzie. Zdecydowanie utrudnia cały proces:)

PRZESZKODA 23: Wspinaczka na 4 metry liny. Siłowo lub techniką. Tu formalnie kończy się liczenie czasu podczas selekcji do SPAP, ale na MW SGO lecimy dalej…

PRZESZKODA 24: Kilka betonowych pierścieni

PRZESZKODA 25: Za mało tych płotów, ścianek i krat.

PRZESZKODA 26: Znowu ziemia to lawa.

PRZESZKODA 27: Jeżeli nie padliśmy jeszcze na kolana, to teraz najwyższa pora

PRZESZKODA 28: Tarzan…

PRZESZKODA 28: i od razu na równoważnie. Trzeźwość to podstawa.

PRZESZKODA 29: Trochę bardziej stały grunt

PRZESZKODA 30: Po oponach i do domu.

 

Można się spocić od samego oglądania.

 

Podsumowanie etapu pierwszego Wieloboju SGO:

PRZESZKODA 1: Przeprawa linowa 30 m

PRZESZKODA 2: Slalom między słupkami 10 m

PRZESZKODA 3: Poręcze równoległe wzdłużne, przejście górą

PRZESZKODA 4: Ściana 2,5 m

PRZESZKODA 5: Przejście nad i pod poręczami

PRZESZKODA 6: Murek 1,5 m

PRZESZKODA 7: Czołganie w tunelu

PRZESZKODA 8: Murek 1,5 m

PRZESZKODA 9: Przeprawa linowa 20 m nad przeszkodą wodną

PRZESZKODA 10: Doły zabezpieczone oponami i przeskok nad płotkiem x3

PRZESZKODA 11: Czołganie pod zasiekami 8 m

PRZESZKODA 12: Drabinka pionowa podwieszana na łańcuchach. 4 m

PRZESZKODA 13: Przejście górą po drążkach 5 m

PRZESZKODA 14: Drażek (wymyk lub wejście siłowe)

PRZESZKODA 15: Seria poręczy do pokonania górą i dołem

PRZESZKODA 16: Ścianka z łańcuchów 6 m

PRZESZKODA 17: Równoważnia 5 m

PRZESZKODA 18: Wejście do studni, tunel wysokości 50 cm, wyjście ze studni

PRZESZKODA 19: Ławeczka rzymska wysokości 2,5 m

PRZESZKODA 20: Kraty z ostrymi końcówkami 2 m

PRZESZKODA 21: Kraty 3,5 m

PRZESZKODA 22: Czołganie pod drążkiem 30 cm

PRZESZKODA 23: Murek do pokonania z użyciem liny 3 m

PRZESZKODA 24: Wspinaczka na linie 4 m

PRZESZKODA 25: Pierścienie betonowe

PRZESZKODA 26: Płot 2 m

PRZESZKODA 27: Poręcze

PRZESZKODA 28: Przejście przez pierścień betonowy

PRZESZKODA 29: Skok z linie na równoważnie

PRZESZKODA 30: Równoważnia

PRZESZKODA 31: Skok na oponach

 

Gotowy na wyzwanie?

Wyślij maila na adres kontakt@formacjasgo.pl wpisując w tytule 3MW-SGO rejestracja

W treści maila podaj następujące informacje:

Imię i nazwisko

Pseudonim

Reprezentowana jednostka/formacja/grupa/

Rok urodzenia

Znajomość obsługi palnej (Glock, AK, AR15)  TAK/NIE

Przeciwwskazania zdrowotne do zawodów o wysokim stopniu wysiłku fizycznego, lęk wysokości, klaustrofobia, inne BRAK/opis

Copyright © 2010 - 2013 Formacja SGO | Projekt i wykonanie: www.ithold.co.uk | Kontakt: kontakt@formacjasgo.pl